SV Raalte 1 redt punt in Deventer

Afgelopen zondag speelde SV Raalte 1 de uitwedstrijd in Deventer tegen FC RDC 1. Al voor de wedstrijd was het grensrechter André Huis in ’t Veld die tijdens een ouderwets potje ‘oortjetik’ geblesseerd raakte aan de enkel. Knullig genoeg moest hij met deze blessure ook nog de spoedpost van het Deventer Ziekenhuis bezoeken en heeft dus geen minuut van de wedstrijd gezien. Gelukkig was reserve-grensrechter Robert Wielandt aanwezig om André te vervangen.

Dan de wedstrijd: SV Raalte begon de wedstrijd op het prachtige kunstgrasveld aan de Bredenhorst in Deventer prima; er werden een aantal mooie kansen op touw gezet, maar helaas leidde dit nog niet tot de openingstreffer. Toch enigszins tegen de verhouding in kwam FC RDC na ongeveer een half uur op voorsprong. Na deze tegentreffer kwam Raalte niet echt meer in haar spel. Veel balverlies zorgde ervoor dat er weinig gevaarlijke mogelijkheden meer waren. De ruststand was dan ook 1-0 in het voordeel van de thuisploeg.

Na rust kwam FC RDC al snel op 2-0. En toen moest er toch even een knop om. Het besef dat promotie naar de 4e klasse dit seizoen goed mogelijk is bleek er niet te zijn. Raalte drong meer aan, hoewel RDC ook een aantal grote mogelijkheden kreeg om 3-0 te maken en de wedstrijd op slot te gooien. Deze werden echter niet benut.
In de 73e minuut was het invaller Nick van Tolij die op een voorzet van Joeri Brouwer knap binnen kopte. Was het dan toch nog mogelijk? Raalte bleef druk zetten en de beloning volgde 10 minuten later: Richard Huis in ’t Veld legde aan voor een vrije trap en benutte deze door de keeper in de linkerhoek te passeren. 2-2 en nog 7 minuten op de klok om er toch nog 3 punten uit te slepen. Doordat Raalte bleef drukzetten kwam er ook voor RDC meer ruimte in de counter, en zo ging het spel de laatste 5 minuten van de wedstrijd in hoog tempo beide kanten op, maar het mocht voor beide ploegen niet baten: eindstand 2-2.

Hoewel Raalte voor 3 punten naar Deventer kwam, mag men al met al blij zijn dat het nog een punt aan deze wedstrijd overhoudt. Voor de toeschouwer een leuke, felle maar sportieve wedstrijd. Raalte is de koppositie kwijt, maar moet nog op bezoek bij koploper Sportclub Deventer. Het kampioenschap is dus nog in eigen handen.

Meer foto’s: Facebook pagina SV Raalte