In memoriam: Ben de Roos

In Memoriam: Ben (Bennie) de Roos

Afgelopen woensdag 24 januari 2024 is onze oud voorzitter Ben de Roos overleden. Ben, door velen Bennie genoemd, was voorzitter in de jaren 1987-1994. Daarvoor was hij jaren de keeper van ons eerste elftal. Hij heeft met gedrevenheid, enthousiasme en met humor leiding gegeven aan onze vereniging. Ook zijn optredens als Jantje Koopmans zit bij velen nog in het geheugen.

Eén van de hoogtepunten in zijn bestuursperiode is de wedstrijd SV Raalte tegen Barcelona, dat toen onder leiding van Johan Cruijff stond geweest en waarbij Ben de drijvende kracht was bij de organisatie er van. Ook zijn zoon Fred is als sponsor (Keukenland Wijhe) verbonden aan onze club.

Voor zijn verdiensten voor SV Raalte is Ben in 1994 benoemd tot Lid van Verdienste in Zilver.

Wij wensen Jenny, Fred en Sandra, de kleinkinderen en verdere familie veel sterkte met het verlies.

Het Bestuur.