Samenwerking Vital Centre

Vital Centre Raalte draagt steentje bij aan fitte selectie SV Raalte

SV Raalte vindt het belangrijk dat er aandacht wordt geschonken aan blessurepreventie en gezondheid van haar leden. In Vital Centre Raalte heeft SV Raalte een prachtige samenwerkingspartner gevonden die met behulp van het beschikbaar stellen van haar faciliteiten en kennis zal helpen blessures te voorkomen bij de eerste selectie van SV Raalte. De opgedane kennis kan door (jeugd)leiders worden doorgegeven aan de rest van onze leden, zodat we al bij de jeugd kunnen werken aan een (in de toekomst) sterker lichaam dat minder vatbaar is voor blessures.

“Een hele welkome samenwerking”, aldus hoofdtrainer Christiaan Veltmaat van SV Raalte, die tevens werkzaam is bij Vital Centre. “Wij zijn bij SV Raalte al langere tijd bezig met professionalisering van de vereniging waarbij wij ons onder andere meer willen richten op core-stability en blessurepreventie. Voorkomen is altijd beter dan genezen! Dat Edwin deze meerjarige bijdrage wil leveren is natuurlijk fantastisch.”

Daarmee doelend op Edwin Ophof, eigenaar van Vital Centre Raalte/Heino. Edwin draagt graag zijn steentje bij: “Momenteel is kracht en stabiliteitstraining niet meer weg te denken uit de trainingen van sporters. In het hedendaagse voetbal heb je meestal niet genoeg aan een verfijnde motoriek en balgevoel. Krachttraining is een belangrijke aanvulling. Het draagt onder andere bij aan het optimaliseren van sprongkracht, sprintsnelheid en schotkracht én het helpt blessures te voorkomen. Wij helpen SV Raalte op deze manier graag met het fit houden van de selectie.”

Vital Centre laat met deze samenwerking ook zien maatschappelijk betrokken te zijn. Naast SV Raalte steunt Vital Centre ook Rohda Raalte, Kwiek en VV Heino door haar faciliteiten ter beschikking te stellen.

“Fitte sporters zorgen voor een hoger niveau van de sport in Salland. Daarnaast is het ons doel om onze gasten zich fitter en vitaler te laten voelen. Fitheid en vitaliteit draagt bij aan een betere kwaliteit van leven. Het hele gezin kan bij Vital Centre sporten. Wij streven naar goede begeleiding, kwaliteit en een enorm aanbod aan groepsactiviteiten dus volop mogelijkheden zodat iedereen zijn of haar sportieve doelstelling kan behalen”, aldus Edwin Ophof.

Mail contact

Mail naar info@svraalte.nl

Telefonisch contact

Kom gezellig langs!

Lijkt het je leuk om een keer te komen kijken? Kom dan gerust langs op het sportpark aan de Jan van Arkelstraat in Raalte.