G-voetbal SV Raalte en Rohda Raalte gaan samen

De afdelingen G-voetbal van SV Raalte en Rohda Raalte gaan samen. De spelers met een beperking worden ondergebracht bij SV Raalte aan de Jan van Arkelstraat.

,,We hebben nu tweeënhalf jaar G-voetbal en de groei van leden stagneert”, zegt Gerard Groote Schaarsberg van Rohda. ,,Dat geldt voor beide clubs.”

Logisch

Rohda heeft momenteel twaalf G-leden, SV Raalte twintig. Hoewel de verhouding tussen de twee Raalter voetbalclubs gevoelig ligt vanuit de historie, is dit een logische ontwikkeling, vindt Groote Schaarsberg. ,,Met méér meisjes en jongens is het leuker, voor de voetballers en de begeleiders.”

,,We wíllen het G-voetbal als club niet loslaten”, zegt Han Reinders, voorzitter van Rohda. ,,Maar dan is de vraag hoe levensvatbaar de afdeling is. Het gaat ons om de kinderen, die willen met plezier doorgaan. Daarom de keuze om de G-voetballers bij SV Raalte onder te brengen.”
Via: De Stentor