Grote Clubactie 2021, steun je club en help mee!

Beste sportvrienden en sportfans,

Ook dit jaar gaan wij ons weer inzetten voor de Grote Clubactie. Een actie speciaal voor sportclubs en verenigingen die in heel Nederland wordt gehouden. Dit is voor SV Raalte altijd een welkome manier voor extraatje om net even wat bijzonders te kunnen doen. Zo hebben we in het verleden er al heel wat leuke dingen voor kunnen doen, zoals het inrichten van een speelhoek in de kantine, watertassen en waardevolle spullen tassen voor de teams, een extra voor de verbouwing van de kantine, en niet te vergeten het 75 jarig bestaan van SV Raalte etc. etc.

De lotenverkoop van de Grote Clubactie 2021 gaat weer van start op zaterdag 18 september. Aangezien er veel clubs en verenigingen meedoen is het verstandig om direct te beginnen, want hoe eerder je begint, des te minder kans dat iemand van een andere vereniging ons voor is geweest.

Een lot van de Grote Clubactie kost € 3,00. Daarvan gaat een bedrag van € 2,40 naar de eigen vereniging. De trekking van de Grote Clubactie loterij is op woensdag 8 december 2021 en de uitslag is vanaf donderdag 9 december te vinden op de website van de Grote Clubactie.

Grote Clubactie 2020

Ondanks de Corona en de moeilijke tijd waar iedereen in heeft gezeten hebben we toch met zijn alleen weer een heel mooi resultaat gehaald. We zijn op een eindbedrag van € 2.460,- gekomen, waar wij heel trots op zijn.

Dit bedrag zal worden geïnvesteerd in de verbouwing van de oude kleedkamers. Hiermee kunnen de kleedkamers weer mooi ingericht worden en kunnen we de komende jaren met zijn allen weer gebruik van maken wanneer we uitgeput en bezweet van het veld af komen.

Zoals ieder jaar worden er in de verschillende leeftijdscategorieën prijzen uitgereikt aan diegene met de meest verkochte loten. De individuele prijswinnaars hebben allen een waardebon van € 25,- van Intersport Raalte gewonnen. Dit jaar zijn dat geweest, in de categorie pupillen Don Mayzack, junioren Joachim Kolkman en bij de senioren Stefan van Zoelen. En dan lijkt het wel dat jullie gehoor hebben gegeven aan de oproep vorig jaar om de winnaars van vorig jaar (die al vaker winnaar zijn geweest) van de troon te stoten. Maar er is er nog steeds een die Baas boven Baas is en dat is Don Mayzack die alweer heeft gewonnen. Wie gaat hem dit jaar verslaan!!

Naast de geweldige individuele prijswinnaars heeft het JO8-1 elftal van SV Raalte dit jaar de teamprijs gewonnen, daarmee hebben ze JO11-2 van de troon weten te stoten die al meerdere jaren achtereen de prijs hebben gewonnen. Een geweldige prestatie wat beloond is met een geweldig bedrag van € 178,90. Hier gaat het team nog wat mee doen, er is helaas gebleken dat met een grote groep tijdens de Corona niet veel gedaan kon worden. Binnenkort zal gekeken worden naar de mogelijkheden en zal het team zeker het geld besteden.

Grote Clubactie 2021

Voor dit jaar is het streven van de organisatie om het resultaat van vorig jaar minimaal te evenaren. De doelstelling van de organisatie voor dit jaar is om een totaalbedrag op te halen voor de vereniging van € 2.760. Om dit te realiseren dienen er in totaal 1.150 loten verkocht te worden, dus hier ligt voor ons en voor jullie een flinke uitdaging!

Buiten deze uitdaging, hebben wij er net als afgelopen jaar een andere uitdaging erbij gekregen. Hoe gaan wij de actie Corona-vrij uitvoeren, en hoe kunnen wij daar verantwoord mee omgaan. Daarvoor zijn de volgende methode beschikbaar:

• Scannen via QR-Code op het verkoopboekje:
    • Op de voorzijde van het boekje staan een online verkooplink en grote QR-code, die verkopers kunnen delen of kopers of afstand kunnen scannen.
    • De online verkochte loten zijn gekoppeld aan de verkoper van de club, de voor- en teamnaam staan namelijk in het systeem. Zo kan online bij worden gehouden hoeveel loten ieder lid verkoopt!
  • De verkooplink delen met familie, vrienden en buren via WhatsApp, e-mail en social media.
    • Een bijkomend voordeel van de verkooplink op de verkoopboekjes is dat deze link kan worden gedeeld via diverse social media. Hierdoor wordt het erg makkelijk om een grote groep te bereiken binnen familie, vrienden, buren en kennissen.
    • Zij kunnen via deze link hun gegevens invoeren en hebben direct hun lotnummers binnen.
  • Ga je toch langs de deuren, doe het dan op de volgende manier:
    • Bel aan, leg je boekje klaar en neem 1,5 meter afstand;
    • Laat de koper zoveel mogelijk online met zijn telefoon een lot kopen via de verkooplink of gebruikt te laten maken van de QR-code;
    • Als iemand dit niet meer kan/wil, dan kan diegene altijd nog het boekje invullen, laat hem dat dan doen met een eigen pen.

Ondanks dat er ondertussen veel is versoepeld en wellicht nog wel versoepeld gaat worden willen wij toch meegeven dat wij bij voorkeur op deze manier gaan verkopen. We weten immers niet waar het komende tijd heen gaat en het is voor de kinderen die langs de deuren gaan net zo veilig om dat alles digitaal gaat en de kinderen niet met geld op zak over straat hoven.

Voor dit jaar hebben wij samen met de verenging gekozen voor een tweeledig doel:

Aanschaf nieuwe kleding kantinepersoneel (het is toch fijn als het kantine personeel herkenbaar is en kunnen laten zien dat ze onderdeel zijn van de vereniging) en de aanschaf van een nieuw scorebord (er is gebleken dat er voor SV Raalte te weinig doelpunten op het scorebord komen, we hopen dat met een nieuw scorebord er veel meer doelpunten worden gemaakt door SV Raalte teams ;-).

Mochten jullie nog vragen hebben, schroom dan vooral niet om één van de leden van de organisatie aan te spreken.

Met vriendelijke groeten,

De coördinatoren van de Grote Clubactie van SV Raalte.

Pascal Ulfman / Peter Freriks / Bas de Wildt