SV Raalte 1 wint van Haarle

SV Raalte heeft haar eerste competitiewedstrijd van het seizoen 2017/2018 in de 4e klasse gewonnen van een oude bekende: SV Haarle. De ploeg van trainer Christiaan Veltmaat was met 2-0 te sterk.

Het eerste half uur leek het er zeker niet op dat SV Raalte vandaag de drie punten in Raalte zou kunnen behouden. Het was vooral Haarle dat sterk uit de startblokken kwam en de grootste kansen had. Vooral over de rechterflank werd Haarle enkele keren gevaarlijk. Scoren wist de ploeg van trainer Jeroen Veldwijk echter niet. Veldwijk beleefde in Raalte zijn competitiedebuut met SV Haarle, nadat de trainer deze zomer de overstap maakte van Terwolde.

Beide ploegen leken met de brilstand te gaan rusten, maar op slag van rust kwam Raalte, enigszins tegen de verhouding in, op 1-0 na een prachtige aanval over de rechterflank. Kevin van Dartel kon afdrukken na een assist van Semih Vural: 1-0.

Na rust was Raalte iets brutaler en Haarle zocht naar de aansluitingstreffer. Het was echter Raalte dat uit een standaardsituatie, na een knullige overtreding door de Haarler verdediging, wist te scoren. Marnix van Santen gaf de vrije trap vanaf de punt van de zestien-meter aan de rechter kant van het veld laag voor het doel, waar verdediger Arjan Veluwenkamp als volleerd spits de bal binnentikte en Raalte op 2-0 zette.

Haarle ging vervolgens alles of niets spelen door in de verdediging een-op-een te gaan spelen, maar dit mocht niet baten. Echt grote kansen leverde dit niet op, terwijl aan de andere kant de ruimtes groter werden en Raalte enkele grote kansen kreeg om de voorsprong nog verder uit te breiden. De thuisploeg verzuimde echter dit te doen.

Desondanks een goed resultaat voor SV Raalte, dat haar eerste wedstrijd in de 4e klasse, na de promotie van vorig seizoen, dus weet te winnen. Volgende week gaat SV Raalte 1 op bezoek bij Hoonhorst, dat haar eerste wedstrijd met maar liefst 7-0 verloor van Broekland.

Meer foto’s van deze wedstrijd zijn te vinden op de Facebook pagina van SV Raalte.