SV Raalte 1 is gepromoveerd!

SV Raalte 1 is gepromoveerd naar de 4e klasse! Afgelopen zondag werd in Doesburg al een grote stap in die richting gezet door met 1-2 te winnen van SC Doesburg, maar op Hemelvaartsdag maakt onze mannen het met glans af: 4-0.

Hoewel het Doesburg was dat iets feller aan de wedstrijd begon was het toch al na 10 minuten al raak: Thomas Brinkhuis zette de 1-0 op het scorebord. Dit bleek na enkele kansen over en weer ook de ruststand te blijven. Direct na rust maakte Luke Wielandt er op knappe wijze 2-0 van en toen moest Doesburg wel meer druk zetten, waardoor er juist voor SV Raalte weer meer ruimte kwam om te counteren. Toen aanvoerder Marnix van Santen er in de 77e minuut nog 3-0 van maakte was het klaar. Semih Vural maakte de uitslag compleet: 4-0. Volgend jaar mag de ploeg van trainer Christiaan Veltmaat dus weer uitkomen in de 4e klasse. Een mooie prestatie in zijn eerste seizoen als hoofdtrainer van SV Raalte.

Het was donderdag tevens de laatste wedstrijd voor David Lindeboom die maar liefst 13 jaar in het eerste van SV Raalte heeft gevoetbald. Een prachtige prestatie! David gaat zijn carrière vervolgen in het tweede en tevens gaat David een belangrijke rol spelen in de jeugdopleiding van SV Raalte.

Foto’s van de wedstrijd zijn te vinden op de Facebook pagina van SV Raalte.