Stappenplan mogelijke coronabesmetting

‘Wat moeten we doen als er een (mogelijke) coronabesmetting is binnen het team en welke gevolgen heeft dit voor het spelen van wedstrijden?’

Als je als sporter corona-gerelateerde klachten hebt:

• Kom niet op de club en laat je testen.
  • Meldt direct bij je trainer en leider dat en welke corona-gerelateerde klachten je hebt.
  • De leider/trainer zorgt dat hij/zij op de hoogte is van je stappen richting GGD, van de contacten die je gehad hebt, wanneer je op de club en/of in de kantine bent geweest.
  • De leider/trainer neemt contact op met:
    • Indien nodig (de ouders van) je teamgenoten.
    • de wedstrijdsecretaris Mark Blekman 06-13396074 markblekman@hotmail.com.
  • De wedstrijdsecretaris geeft de melding door aan de algemeen secretaris van de vereniging
    Johan Haverslag 06-51607360 johanhaverslag@gmail.com.

De wedstrijdsecretaris (voetbal) doorloopt vervolgens de stappen zoals beschreven in het Corona stappenplan van de KNVB dat via onderstaande link is te downloaden. Indien nodig last hij de wedstrijd af of verplaatst deze. De algemeen secretaris bekijkt of er nog andere stappen te nemen zijn.

Gaat er bij een positieve test binnen het team direct een streep door de wedstrijd?

Dat hoeft zeker niet het geval te zijn. De GGD bepaalt op basis van bron- en contact onderzoek de gevolgen voor de rest van het team. Als spelers tijdens een wedstrijd niet meer dan 15 minuten binnen 1,5 meter van een andere persoon verblijven, wat in de regel zo is, dan zal de GGD teamgenoten zien als “overige niet nauwe contacten”.

Deze spelers mogen blijven deelnemen aan wedstrijden, maar moeten hun gezondheidssituatie goed in de gaten houden en thuisblijven zodra een van de door de overheid genoemde klachten optreedt.

Daarbij geldt:  Neem je verantwoordelijkheid!

De positief geteste speler/ster neemt geen deel aan trainingen, wedstrijden, andere clubactiviteiten Hij/zij volgt de richtlijnen die vanuit de GGD worden opgelegd.

Het bestuur