Nieuwsbrief Corona

Beste leden,

Normaal gesproken verschijnt de Omnibus rond deze tijd, maar omdat alles nu stil ligt hebben we besloten het clubblad deze keer niet uit te brengen. We informeren je daarom via deze nieuwsbrief.

Bijzondere tijden

De gevolgen van het coronavirus raken ons allemaal. Thuis, op het werk, op school, maar ook in het verenigingsleven. We spelen geen wedstrijden, trainen niet en ons sportpark, de sporthal en de gymzalen zijn gesloten. We blijven allemaal zoveel mogelijk thuis. Hierdoor missen we naast het sporten ook onze sociale contacten, zoals het kopje koffie of het drankje in de kantine en het gesprek langs de lijn. Dit is een belangrijk aspect van onze vereniging waar je normaal gesproken niet zo bij stil staat, maar nu toch mist.

Maatregelen verlengd t/m 28 april

Het kabinet heeft de maatregelen tot en met 28 april verlengd. Dat betekent dat we voorlopig niet kunnen sporten of op andere wijze het sportcomplex kunnen gebruiken.

Competities

De KNVB heeft besloten dat de competities in het amateurvoetbal niet meer hervat worden. Er komen dit seizoen geen eindstanden en er zijn dus ook geen kampioenen, promovendi en degradanten. De bekerkampioenschappen worden ook niet meer uitgespeeld.

Trainingen

Wij weten op dit moment niet wat dit betekent voor trainingen en het gebruik van het sportcomplex en de zaal na 28 april. Wij zijn hierin afhankelijk van beslissingen van de overheid en de sportbonden. Zodra hier meer over bekend is, zullen wij dit via de website met jullie delen.

Financiële gevolgen

Los van het feit dat we elkaar als S.V. Raalte-mensen moeten missen, kunnen we ook niet om de financiële gevolgen van de crisis heen. Nu de maatregelen verlengd zijn tot en met 28 april lopen we als vereniging veel inkomsten mis. Denk aan het ontbreken van kantine-inkomsten, verlies van ingekochte producten en het mislopen van entreegelden. Daarnaast gaan onze vaste kosten gewoon door. We hebben als bestuur daarom besloten de contributie-inning voorlopig door te laten gaan. We zullen de lasten van de crisis met z’n allen moeten dragen. Dat is ook het wezen van een vereniging: het verenigen. We delen lief en leed samen. Mocht je door de coronacrisis in betalingsproblemen komen, neem dan contact op met onze penningmeester Adrian Wessels. Dit kun je doen via facturen@svraalte.nl.

Compostactie

Zoals je op onze website en in de krant hebt kunnen lezen, hebben we helaas moeten besluiten om de compostactie niet door te laten gaan. Dit is erg jammer voor de organisatoren en de ‘lopers’ die de bestellingen al hadden opgehaald. We hopen dat we volgend jaar weer een beroep op jullie kunnen doen.

Jaarvergadering

De jaarvergadering die op 24 april gepland stond is uitgesteld. Zodra de nieuwe datum bekend is, zullen we dit met jullie delen via onze website en Facebookpagina.

Oproep

Wij dragen onze sponsoren een warm hart toe, daarom doen wij een speciale oproep aan jullie om hen niet te vergeten. Nu niet en ook straks in betere tijden niet. Velen van hen hebben het moeilijk in deze crisistijd. Laten we elkaar helpen waar kan.

We hopen van harte dat jij en jouw naasten niet zijn getroffen door (de gevolgen van) het coronavirus. Mocht dat wel het geval zijn, dan wensen wij je veel sterkte toe. Laten we hopen dat we elkaar zo spoedig mogelijk in goede gezondheid weer kunnen ontmoeten op ons sportcomplex aan de Jan van Arkelstraat of in de sportzaal.

Bestuur S.V. Raalte