JO11-2 Zaalkampioen!

Zaterdag 17 december begonnen we met de zaalcompetitie. De eerste 4 wedstrijden werden gespeeld in de Rohda hal. Na een stug begin en het snelle spel kregen we weinig grip op de wedstrijden, het was duidelijk te zien dat voetballen in de zaal toch iets anders is dan voetballen op het veld. Maar.. de resultaten waren toch goed te noemen: 1 gewonnen, 2 gelijk en 1 verloren. Al met al toch een goed resultaat voor onze jongens en dame.

Zaterdag 14 januari stonden weer twee wedstrijden in de zaal gepland. Ook daar werd gewonnen van Mariënheem en gelijk gespeeld tegen Rohda JO11-11. Op dit moment stonden we tweede op de lijst met Rohda JO11-13 aan kop. Op 2 punten daarachter stonden wij  en 3 punten daarachter Wijhe JO11-5. Het kon nog alle kanten op gaan!

De volgende wedstrijddag: 28 januari in Broekland. Vandaag zagen we dingen die we niet hadden voorzien; wij gaven met zeer goed spel Wijhe ‘92 een verdiende nederlaag. En ook de tweede wedstrijd tegen Rohda JO11-13 konden we weer niet winnend afsluiten; top!! Op het moment dat we weg gingen zagen we dat Wijhe met 3-0 voor stond tegen de koploper. Dat was voor ons team zeer gunstig als dit de uitslag zou blijven; en het werd zelfs 4-0. De laatste 4 wedstrijden in de zaal moesten dan ook uitkomst geven.

Zaterdag 4 februari stonden we dan ook met een compleet elftal in Haarle. De eerste wedstrijd was dan ook tegen onze grootste concurrent en koploper. Hoe deze wedstrijd verlopen is moet ik jullie helaas schuldig blijven , mijn zoon had de handschoenen vergeten en die was ik in tussen tijd aan het ophalen. Bij terugkomst zag ik echter dat de stand 2-1 voor ons was.

De tweede wedstrijd was weer tegen Mariënheem, en kort na aftrap kwamen we snel op achterstand , 1-0 voor hun dus we moesten even een tandje bijschakelen; met heel goed spel en gunfactor zetten we de achterstand om in een voorsprong van 4-1. De derde wedstrijd was weer tegen Wijhe , en ook hun zetten we aan de kant met zeer goed spel  en ook  weer met overzicht. We hebben heel mooi samenspel gezien en nog mooiere doelpunten. Die van onze laatste man wil ik nog even benoemen; hij stond op 15 meter van de goal helemaal vrij en de corner werd op maat aangegeven en zonder blikken of blozen nam hij de bal op zijn schoen en iedereen had het nakijken, de bal vloog in de touwen; een prachtig doelpunt!

Na deze klinkende overwinning was het kampioenschap binnengehaald en konden we de laatste wedstrijd fluitend uitspelen, deze werd gelijkgespeeld tegen Rohda met 1-1.

Wij de trainers zijn trots op onze pupillen en trots op het behalen van dit kampioenschap. Hopelijk kunnen we dit op het veld nog eens laten zien! Ook de ouders bedankt voor jullie steun!

Eindstand:

zaalkampioen E2 stand

De huldiging vindt binnenkort plaats in de kantine van SV Raalte, foto’s daarvan zullen verschijnen op onze Facebook pagina.