SV Raalte 1 verliest van Nieuw Heeten

SV Raalte 1 heeft gisteren de thuiswedstrijd tegen Nieuw Heeten 1 met 0-3 verloren. Vooral in de eerste helft lieten onze heren zich de kaas van het brood eten waardoor een veel feller Nieuw Heeten twee keer wist te scoren.

Een veel gehoord geluid langs de kant was dat het aan de spelers van SV Raalte niet te zien was dat er nog om het kampioenschap gespeeld wordt. De échte wil om te winnen ontbrak, en die wil om te winnen was vooral in de eerste helft bij Nieuw Heeten wel aanwezig. Hoewel Nieuw Heeten niet goed aan het voetballen was, werden de duels wel gewonnen.

Na rust was duidelijk te zien dat het constant drukzetten van Nieuw Heeten veel kracht kostte en Raalte kwam meer aan het voetballen, maar tot echt gevaarlijke mogelijkheden leidde dit niet. Tot Raalte in de 53e minuut een penalty kreeg. Helaas wist de keeper van Nieuw Heeten de strafschop van Marnix van Santen buiten het doel te houden, waardoor de 0-2 op het scorebord bleef staan. Raalte bleef op zoek naar een doelpunt, maar werd niet beloond. In de 89e minuut gooide Nieuw Heeten de wedstrijd in het slot door uit een counter de 0-3 te maken. Vooral op basis van de eerste helft een verdiende overwinning voor de ploeg van trainer Harold Sneller.

Duur puntverlies voor onze heren, aangezien het kampioenschap nu ineens heel ver weg is met 4 punten achterstand op koploper Sportclub Deventer en 3 punten achterstand op de nummer 2 SV Terwolde. De komende twee wedstrijden gaat duidelijk worden waar SV Raalte 1 staat: volgende week spelen onze heren uit tegen koploper Sportclub Deventer en een week later komen de heren van Terwolde op bezoek in Raalte. Spannende en héle belangrijke weken.

Foto’s van SV Raalte 1 – Nieuw Heeten 1 zijn te vinden op onze Facebook pagina.