SV Raalte 1 verliest thriller in Deventer

SV Raalte 1 heeft gistermiddag in een ware thriller aan het korste eind getrokken in Deventer. Op bezoek bij Sportclub Deventer verloren de heren van Raalte met 6-4.

Na het terechte verlies van vorige week zondag tegen Nieuw Heeten begon Raalte wederom dramatisch aan de wedstrijd; al na 1 minuut en 8 seconden stond de 1-0 op het scorebord na een foute pass in de verdediging van Raalte. Hierdoor leken de Raalter heren echter nog niet wakker geschud, want na 9 minuten werd het al 2-0 en na 22 minuten kwam de 3-0 al op het scorebord in Deventer te staan. Alle doelpunten vielen door zwak en slordig verdedigend werk. In de 40e minuut hield Raalter doelman Emiel Tiggelhoven nog knap een penalty tegen, maar nog geen minuut later lag alsnog de 4-0 in het doel. Dit bleek ook de ruststand te worden.

Na de rust moest de knop bij Raalte om. Dit lijkt in eerste instantie nog niet te lukken; in de 3e minuut na rust maakt Sportclub Deventer al de 5-0. Een dramatische middag lijkt met de minuut erger te worden voor SV Raalte 1. Maar dan gaat wél de knop om..

In de 50e minuut is het spits Nick van Tolij die de 5-1 op het scorebord zet na een voorzet van Taolant Kabashi. Elf minuten later is het Marnix van Santen die een slechte terugspeelpass van Sportclub Deventer omzet naar een doelpunt: 5-2. Als Luke Wielandt een kwartier later knap de 5-3 binnenschiet van net buiten de zestien is het geloof weer helemaal terug. Raalte blijft drukzetten, waardoor er ook voor Sportclub Deventer ruimte komt voor de snelle en gevaarlijke counter. Het drukzetten wordt echter nog verder beloond als invaller Arjan Veluwenkamp op aangeven van Marnix van Santen de 5-4 op het scorebord zet; gaat het in de rust onmogelijke geachte dan toch nog gebeuren!?
Raalte weet enkele grote kansen op de gelijkmaker niet te benutten: Marnix van Santen krijgt een grote kans door middel van een vrije trap net buiten de zestien en Nick van Tolij gaat zelfs nog een keer alleen op de keeper af; beide kansen blijven helaas onbenut en uit een snelle counter in de 90e minuut maakt koploper Sportclub Deventer dan nog de 6-4 en dan is het afgelopen.

Een meer dan waardeloze eerste helft wordt nog enigszins goedgemaakt in het vervolg van de wedstrijd. Het spel dat Raalte in de tweede helft heeft laten zien moet ook volgende week in de thuiswedstrijd tegen de nummer 2 Terwolde getoond worden en Raalte moet er alles aan doen om de komende wedstrijden wel weer punten te gaan pakken, anders lijkt zelfs het behalen van de nacompetitie nog een lastige opgave.

Meer foto’s van de wedstrijd zijn te vinden op onze Facebook-pagina.