Cheque voor peutervoetbal van Uitzendbureau Salland

Uitzendbureau Salland reikt peutervoetbal S.V. Raalte cheque uit

In april van dit jaar heeft Uitzendbureau Salland bij S.V. Raalte een banenmarkt georganiseerd. De banenmarkt werd druk bezocht door leden van de sportvereniging, maar ook andere geïnteresseerden brachten spontaan een bezoek aan de banenmarkt. Als dank voor deze samenwerking en het beschikbaar stellen van de locatie van S.V. Raalte heeft Uitzendbureau Salland nu een mooie cheque gegeven dat ten goede komt aan het peutervoetbal van de vereniging.

Jan van Heun van Uitzendbureau Salland: “De intentie was om onze doelgroep, jongeren op zoek naar een vakantiebaantje, te benaderen. Daarnaast moest de drempel voor de inloop zo laag mogelijk zijn.” De dag verliep erg succesvol en een groot aantal mensen zijn langs gekomen om zich in te laten schrijven of te laten informeren naar de mogelijkheden op de arbeidsmarkt. “Succes moet je delen, vandaar dat wij erg blij zijn dat wij met deze cheque iets terug kunnen doen voor S.V. Raalte” aldus Van Heun.

Het aangeboden bedrag van Uitzendbureau Salland gaat naar de afdeling peutervoetbal van S.V. Raalte. Vlak voor de zomer is S.V. Raalte gestart met dit nieuwe initiatief en zijn er twee gratis proeftrainingen georganiseerd. Judith Schulten, trainster peutervoetbal: “Het gaat erom dat kinderen plezier krijgen in bewegen en voetballen. Tijdens de proeftrainingen zagen we dit gebeuren, de kinderen waren heel enthousiast. Daarom hebben we besloten te starten met trainingen.” In september zijn 25 kinderen tussen de 2,5 en 5 jaar gestart met peutervoetbal. De kinderen worden in groepen van ongeveer twaalf kinderen op een speelse manier in aanraking gebracht met voetbal. Door middel van diverse trainingsvormen wordt er spelenderwijs gewerkt aan voetbaltechnieken en lichaamscoördinatie. De kinderen leren in groepsverband spelen en oefeningen te doen. Dit is ook goed voor hun sociale ontwikkeling. Daarnaast hebben de kinderen allemaal hun eigen voetbalshirt, voorzien van naam, gekregen. Hierdoor voelen zij zich al echte voetballers. Schulten: “Wij zijn erg blij met de cheque van Uitzendbureau Salland. Mede door dit bedrag kunnen we investeren in materialen, zodat we nog betere en leukere trainingen kunnen geven aan de toppers van het peutervoetbal.”

Uitzendbureau Salland kijkt alweer naar een datum voor een nieuwe banenmarkt in 2020 bij S.V. Raalte: “Naast S.V. Raalte gaan we ook andere verenigingen benaderen. Wij hopen dat zij hier, uiteraard met dezelfde insteek, aan mee willen werken.” Ook S.V. Raalte kijkt vooruit. “Binnenkort starten wij weer nieuwe proeftrainingen en hopen wij nog meer kinderen en ouders enthousiast te maken voor de peutervoetbal.”